Puncsos rumos csoki torta fondant-tal díszítve

2015. február 16., hétfő
Egy kis Zselatin, 
Egy kis Víz...
Keverem, keverem, keverem...
Hopp! Forró, gyorsan le a tűzhelyről,
Margarint a fazékba, vele pedig a Mézet!
És csak keverem,keverem,keverem,
Hogy szépen kikeverjük a csomókat az életünkből.
Majd pedig jön a finom ,puha ,édes Porcukor,
Hogy szebbé ,s finomabbá tegyük a napunkat...

A hétvégén tortát sütöttem , azaz puncsos rumos mazsolás csokis torta fondant-tal díszítve.
Tudom na ,hogy nem vagyok egy  mestercukrász de azért szerintem ez is egész jól néz ki. És az ízek pedig tökéletesen kiegészítették egymást. Vagyis 95%-ban elégedett voltam magammal ami nagy szó az én számból/kezemből mert rendszerint mindig lepontozom magamat.

Tehát a recept:

Én a fondant-tal kezdtem mert hagytam 1 napig a hűtőben összeállni.Másnap pedig a tortát raktam össze és a díszítése pedig harmadnapon volt, a negyediken pedig megpihentem..:P

A nyújtható fondant recept:
 -50 dkg átszitált porcukor
-40-50 dkg átszitált porcukor külön tálban.
-1 evőkanál zselatin por.
-6 evőkanál víz
-1 evőkanál vaj ( vagy kókusz-zsír)
-2 ek. méz
Ajánlom ezt a videót hozzá:

Tésztához:
-6 db tojás
-12dkg kristálycukor
-10 dkg liszt
-2 dkg kakaópor (vagy ízlés szerint megszórni mennyire legyen erősebb színe, íze)
-Fél tasak sütőpor

A tojásokat a cukorral habverővel habosra verjük. Hozzáadjuk a lisztet és a kakaóport , de ekkor már nem a legmagasabb fokozaton keverjük. Miután kész , sütőpapírral bélelt tortaformába töltjük. A tésztát 180 fokon sütjük kb. 35-40 percig , majd a formából kivéve kihűtjük.

Krém:
-puncsos főzőpuding
-rum
-mazsola vagy babapiskóta esetleg mind a kettő
-2 dl Cukrászhab vagy hulala tejszín
-Habfixáló por

A pudingot leírás szerint elkészítjük,mikor kezd krém állagú lenni ekkor ízlés szerint adagolok hozzá rumot.Elkevergetem majd jöhetnek a mazsolák vagy babapiskóták. Végül a cukrászhabot felverem adok hozzá habfixálót és a kihűlt pudinghoz adagolom.

Írta,
Alice

 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Menu