A felhő íze

2015. február 18., szerda



Mély levegőt vettem…A környéken virágzó összes virág illatát éreztem, amik színes szőnyegként terültek el előttem. Úgy pompáztak, mint még soha. Talán azért mert tudják, mire készülök? A gondolatra halk kacagás volt a válasz. Kinyitottam a szemem, keresve a hang tulajdonosát, de nem láttam senkit a körülöttem levő virágokon kívül. A mező közepén voltam, egy korhadt fatörzsön állva, hogy jobban beláthassam a mesevilágba illő tájképet. Nem bírtam betelni vele, teljesen magával ragadott a természetanyánk, Gaia alkotása.
Hirtelen megpördültem a tengelyem körül és ismét mély levegőt vettem s becsuktam a szemem.
Leugrottam.
A szél belekapott a testembe mintha csak rongybaba lennék, hajamat pedig ide-oda ráncigálta. De nem volt kellemetlen érzés, sőt épp ellenkezőleg. A vad szél, ami állandóan belém kapaszkodott nemsokára engedelmesen végigsimított testemen megóvva mindentől. Minden lenyugodott csak én vagyok meg a kék égbolt a bárányfelhőkkel.
Sikeresen az egyik felhőn landoltam. Puha volt, állaga, mint a vattacukoré, de vajon az íze is ugyanolyan? Kíváncsiságból beleharaptam a felhőbe s ízlelgetve elrágcsáltam utána még két falatot. Az első harapásnál olyan íze volt, mint az epernek. A másodiknál már gumicukor, és a harmadik akár a frissen készült csokoládéé. Még folytattam volna az evést, de féltem, hogyha így folytatom, eleszem saját magam alól a felhőágyat így kelletlenül felhagytam a délutáni nasi megevésével. Ám ,az édesség miatt igazán megszomjaztam, ezért mégiscsak letéptem egy kisebb darabot a felhőből s elkezdtem összecsavarni, ahogy a rongyokból szokták kicsavarni a vizet. Miközben ezt csináltam a nyitott szám fölé emeltem. Az íz ,az édességek után kissé megdöbbentően hatott mivel olyan íze volt, mint a nagyapa jó öreg házi pálinkájának, amit mindig gondosan eldugott a nagymama elől. Merő kíváncsiságból, mert hát miért ne lennék kíváncsi? Még erősebben megcsavartam s ekkor már gyömbér jött belőle. Megnyaltam a szám szélét majd elengedtem magam a puha felhőn.
Lassan kinyitom szemem, a kutyám csaholását hallom. Felé nyúlok ,megpaskolom a fejét.
-Minden rendben. - felállok a virágok között s Zuzu lába felé nyúlok ahol egy faág hevert. Kezembe fogtam a kis botot és eldobtam. Zuzu pedig csillogó szemekkel és lobogó fülekkel vadul robogott utána…S talán még a nyúlat is lehagyta volna, ha az én mesém is tovább tartott volna...

Írta,
Alice

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Menu